Wednesday 2 November 2011

8
Komen

The Heart Will Go On

Assalamualaikum kepada pelawat Kebun Epal

okey, malam nie kita membebel tentang cerita plak. cerita titanic. saper tak pernah tengok lagi citer tu, angkat tangan cepat! (tetiba bunyi cengkerik...teeetttt teeetttt teeetttt) okey, tak der sapa yang tak pernah tengok lagi cerita nie sebab tak ada pon yang angkat tangan..hahaha. makna nya semua dah tengok cerita TITANIC nie. first time aku tengok cerita nie, seriously, aku memang menangis tersedu sedan.. (chit chit...sedih sangat lettew...) terutama masa scene nie





Rose: I love you, Jack ♥

Jack: Don't you do that, don't say your good-byes. not yet, do you understand me?

Rose: I'm so cold.

Jack: Listen, Rose. You're gonna get out of here, you're gonna go on and make lots of babies, and you're gonna watch them grow. You're gonna die an old... an old lady warm in her bed, but not here, not this night. Not like this, do you understand me?

Rose: I can't feel my body.

Jack: Winning that ticket, Rose, was the best thing that ever happened to me... it brought me to you. And I'm thankful for that, Rose. I'm thankful. You must do me this honor, Rose. Promise me you'll survive. That you won't give up, no matter what happens, no matter how hopeless. Promise me now, Rose, and never let go of that promise.


Rose: I promise.


Jack: Never let go.



Rose: i'll never let go, i'll never let go, Jack...



Dia pon lepaskan tangan Jack bila dia tahu yang Jack dah tak bernyawa dah, pastu boleh plak dia tengok si Jack tu tenggelam perlahan2 ke dalam laut.. (seriously, time nie la aku menangis teresak-esak..) aku sendiri dah tak ingat masa aku tengok cerita nie umur aku berapa tapi of course lah masa tu dah melebihi umur 18 tahun...hahahahaa (actually kan, perbualan jack dan rose tu aku nak tulis dalam bahasa melayu, bila aku tulis apa yang aku faham dan aku tambah sikit2 ayat lain dalam ayat2 tu, aku tergelak sensorang, so aku ambillah dialog yang asal. kan tak pasal2 orang cakap aku nie merosakkan dialog plak.)

Apa yang aku nak cakap tulis kat sini sebenarnya, jangan sesekali putus asa, walau apa pun yang berlaku. walaupun kita dah dah tak der semangat nak fighting, jangan sesekali putus asa. winning that ticket! dan apa yang berlaku pada aku, memang sesuatu yang aku tak dapat nak jangka...


macam semalam, ''kawan2'' aku pedajal aku depan lecterur, hampir2 air mata aku menitis atas pentas tu, tapi aku tetap cool. tak pergi maki diorang. aku biarkan diorang pijak kepala aku, sebab aku tahu aku tak berhak nak pergi balas perbuatan diorang, sebab aku tahu Allah tu adil, Dia jer yang berhak bagi balasan.


apa yang aku buat, lepas aku keluar dari dewan kuliah, aku terus berjalan kaki balik ke asrama dalam keadaan hujan sambil menangis. (menangis bukan tanda aku lemah, tapi aku menangis sebab nak buang rasa sakit hati yang bertamu di hati kecil aku nie) masa aku tengah berjalan tu, kereta, lori semua habis bagi hon kat aku. pim pim pim!!


pastu penunggang motosikal yang berhenti kat tepi jalan tumpang berteduh ada gak tegur aku suruh aku cari tempat berteduh tapi aku wat derk jer dan senyum kat diorang.. diorang pelik kot sebab aku jer makhluk yang berjalan kaki tanpa guna payung dalam keadaan hujan camtu. (tak kan aku nak berhenti kot, aku kan tengah menangis masa tu) seriously aku cuma dapat harapkan kesejukan hujan tu mampu meredakan kesakitan hati aku akibat dimalukan depan student lain oleh budak group aku sendiri!!


pastu bila sampai kat tepi jambatan.aku berhenti sekejap dan aku pon jadilah tarzan yang tak bertauliah... huwaaaaaaarggghhhhhhhhhhhh. orang2 lain tak dengar aku menjerit sebab bunyi bising kereta2 yang ada kat atas jalan raya tu. aku jerit sekuat2 hati aku..fuhhh, kalau lah tak ada kereta lalu masa tu, may be orang lain dengar. hahaha. barulah perasaan aku terasa lega. bila teringat balik, macam drama petang lak..hehe


walau pape yang berlaku, walau teruk macam mana pon ujian tu, aku tetap tak kan putus semangat dah. sebab aku tahu Allah tu ada bersama aku. Allah uji aku macam2 sebab Allah sayang aku. ada kawan aku tanya semalam lepas aku cerita pada dia pasal ''kawan2'' TAK TAHU aku tu, 


kawan: If you fall?


aku: if i fall and fail, then i'll try again...and again...and again..


fight till forever and never give up huh... i'll fight for it... insyaAllah, i'll do it..


macam jack kata: never let go of that promise..


then i'm not...:


8 budak suka membebel :

  1. sedih akak...sampai nangis2 sal tengok citer nie..huhuhu

    ReplyDelete
  2. sabar MRA...sy nk amik nsihat awk tuk kuatkn ati sya plak....

    ReplyDelete
  3. sedih giler citer ni....menangis tgk ditambah pulak scene yg menakutkan mcm kena hempap dek kapal...eiiiii

    sabar erk kak...kak mesti jadi kuat :)

    ReplyDelete
  4. @light of kawai: alhamdulillah...^^ insyaallah, tetap sabar selagi termampu untuk sabar. sabar itu manis rupanya..:D

    @eida Arina: betol2...masa para penumpang tu jatih dalam laut yang sejuk gila2 tu, saya ternganga jer... eieee...menakutkan, terasa xmao naik kapal lak..hahaha

    i'm going to be strong, like i used to be before..fighting!!! terima kasih...:D

    ReplyDelete
  5. sEDIH GILAAAA t.t

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template