Sunday 9 October 2011

2
Komen

Cinta 100plus

satu hari, gadis baru jer habis training tennis sesi yang pertama. dia pon dengan rasa penat, stress dan segala bagai, dia pon terus duduk di atas bangku.. tetiba boy nie pon datang la hampiri dia..


boy: awak penat ker?
(tanya dia dengan lemah lembut)


gadis: ish! awak tak nampak ker yang saya nie penat ker atau tidak??
(gadis tu tinggikan suara, boy nampak terkejut.air muka dia pun berubah..)


boy: awak penat... maaf.. erm.. awak kena sambung training lagi ker lepas nie?


gadis: yer la!
(gadis tu jawab macam nak tak nak jer)



boy: yer ker.. erm..lepas training nie, awak ada buat apa2 tak?
(tanya boy tu lagi)


gadis: eh.. awk boleh diam tak?? awak nie banyak cakap lah! boleh tak awak pergi dari sini???
(gadis tu membentak boy sambil membuat isyarat supaya dia pergi)



kali nie boy hanya mampu mendiamkan diri... dia tunduk memandang lantai.. seketika kemudian, dengan langkah yang longlai dia beredar meninggalkan gadis. dan gadis pula hanya memandang boy dengan jelingan yang sinis.



tak lama kemudian, ketika gadis mengelap peluh didahinya.. dia terkejut apabila tiba2 terpandang boy yang sudah tercegak disisinya. wajah boy nampak sedih.. wajah yang penuh dengan kekecewaan.


gadis: apa lagi yang awak nak???


tanpa kata.. boy mencapai tangan gadis dan meletakkan sesuatu ditelapak tangannya..


gadis: apa nie?
(tanya gadis dengan kehairanan)


boy: saya tahu awak penat... jadi saya pergi beli air tin 100plus nie untuk awak.. minumlah sementara masih sejuk.. semoga penat awak hilang..
(ucap boy lantas terus beredar meninggalkan gadis yang termanggu kehairanan)


muka gadis berubah... ada terbit rasa simpati dan rasa bersalah kerana melayan boy dengan buruk.. direnung sayu ke arah air tin dan sepucuk surat yang berada didalam genggaman tangannya.. perlahan2 dia membuka surat tersebut...

''awak, saya minta maaf sebab dah ganggu masa rehat awak... dalam sampul nie, ada dua tiket wayang... awak ada beritahu yang awak nak sangat2kan tengok cerita nie, kalau awak penat, tak mampu nak datang, awak berilah kepada sesapa pon.. saya tak nak bazirkan tiket nie.. tapi saya tetap nak tunggu awak kat panggung wayang tu.. terpulanglah sama ada awak nak datang atau tak.. awak.. hari nie hari yang amat penting untuk awak dan kita.. tapi saya yakin awak tak ingatkan...? awak.... SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG..AND HAPPY 3rd ANNIVERSARY... saya sayang awak, gadisku. awak berlatihlah tenis tu rajin2 tau.. awak, fighting!"
gadis tu terlupa yang hari nie ulang tahun percintaan mereka yang ketiga..dan ulang tahun kelahirannya.. setiap tahun..lelaki inilah yang akan mengingatkan dirinya tentang tarikh istimewa nie tp hari nie..dia dah sakitkan hati  lelaki tu...


''awak... maafkan saya....''



jangan fikir nie citer redApple tau... nie cuma rekaan saja~
aku mengantuk sebab tu aku tulis citer nie.. tetiba jer datang idea.. (actually nie mimpi ngeri aku..huuuuu)


penyapai cerita:

2 budak suka membebel :

  1. Amboi2 :) boleh tahan cite ala2 korea nye he2

    ReplyDelete
  2. hehehe... ala abg syah.. mula r tu.. tau la xsuka jiwang sgt an.. anyway thanks abg...^_^

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template