Wednesday 19 October 2011

0
Komen

Bila Epal Berdarah Dan Terluka

assalamualaikum kepada pelawat kebun epal..


sebenarnyakan masa aku tulis entry nie, jam dah menunjukkan tepat pukul 4 pagi.. (ek elehhh...tak tanya ponggg...) pukul 4 pagi??? (minah nie naper xtidow lagi nie..ish...tak elok untuk kesihatan) yep... pukul 4 pagi.. kalau dihitung2 dah masuk 3 malam aku tak tidur sampai ke pagi nie... buat assignment la katakan....


kali nie aku nak membebel pasal perkara yang dah berlaku dalam hidup aku sejak akhir2 nie.. (xder la sejak akhir2 nie...sejak dua tiga hari nie jer...) bukan apa... saja nak berbual dengan kamu semua.. hebatkan kita.. berbual melalui kuasa telepati.. (melalui penulisan..hohohooho.. mana ada kuasa gitu kan? kan? )


dua tiga hari nie, memang aku korbankan masa tidur aku..rehat dan segala bagai demi assignment untuk subjek panel code.. sesapa yang ambik law ker, islamic jurisprudence ker, faham la subjek panel code nie cakap pasal apa kan... sorry kawan.. aku nak luahkan rasa tak puas hati aku kat sini.. kalau korang terbaca ker.. sorry weh.. (kasar erk cara aku cakap nie?) bukan apa... assignment tu nama jer groupkan..tp naper group kita tak buat discussion group.. seriously bhai.. aku memang tak faham. bila aku tanya assignment nie nak wat camner, korang kata tak tahu.. yes, i know all of you pon tak tahu gak kan.. sebab tak tahu la, kita kena bincang apa yang patot..


why they have to choose this case?? Kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya. xboleh ker pick kes mona fendy?? kalau nak senang kes pembuangan bayi, kita boleh kenakan seksyen 302 tu pada those yg buang bayi, kes buang bayi nie, ada yang buang tu 90% akan mati.. k fine, mmg kes buang bayi dibicarakan dibawah seksyen 31,tp klau da mati, kita boleh sabitkn kes nie d bwh seksyen 302, dn prcubaan bunuh dibawah seksyen 307 tapi kalau kes hot pembunuhan arwah dato, how can we finish this case in 1 night?? grrr~ geram.
kalau kes mona fendy lg senang, sebab kes dia memang org kaji.. cam mona fendy kata, aku tak kan mati...



susah payah aku cari kes yang berkaitan dengan seksyen tu, tetiba korang kata korang tak mahu kes buang bayi, korang nak kes hot tu. then korang suruh aku cari maklumat tu sebab ari khamis (ari nie ) nak hantar kan.. korang tahu tak aku bersengkang mata dari pukul 10 malam sampai pukul 8 pagi keesokan harinya semata2 nak cari maklumat pasal kes tu.. aku terlelap sikit jer, sedar2 bilal dah laungkan azan kat masjid.. astarghfirullah, aku dah terlepas kelas.. skip kelas lagi nampaknya.. dengan wajah yang mamai, sakit kepala cam ada kereta kebal tengah berlawan dalam kepala ni, aku baca mesej... terkejut cam kena bom aku rasa bila baca mesej korang.. korang kata apa:
''sal buat muka depan jer la erk.. kitorang dah cari isi.. thanks..''
seriously, kepala aku rasa macam nak meletup.. air mata aku tetiba keluar.. sakit hati dowh... sia2 jer aku berjaga malam.. stress segala bagai nak cari maklumat tu tapi last2 aku kena buat cover depan jerk... untuk korang nie jer aku nak cakap...


ambik! aku tension... tapi aku tetap maafkn korang? huwaaa... cam tak ikhlas jer bunyi... agak2 r aku aser aku boleh ganti masa tidow aku yang hilang tu... kot.. so next time, jujor r, bagi kerjasama.. jangan menyusahkan org....

opsss...ada kena mengena dengan gambar ker? asalkan ada prkataan belajar tu, okey kot.


anyway aku tetap nak ucapkan terima kasih kat korang sebab ambil aku jadi sebahagian dari group korang... buat susahkan korang jer... 


nota kaki: malam nie aku sambut ulang tahun kawan, namanya mahirah.. sweet giler.. dalam duka ada bahagianya.. atleast aku boleh ketawa..bila tengok gelagat kawan2 perang sapu2 kek kat muka.. (orang yang start sapu aising kek kat muka orang confirm la aku... budak nakal kan..)


to mahirah: sanah helwah ya ukht.. semoga allah merahmati kamu dan good luck dalam paper last untuk final exam esok.. huwaaaaaaa... lepas nie, korang dapat cuti sebulan... kami yang degree nie kena stay lagi la kat kolej nie... nak cuti jugak.. (sambil hentak2 kaki)


red Apple, lepas diorang kamu plak final.. jangan bermukabuku jerk..


bebelan dari:


0 budak suka membebel :

Post a Comment

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template