Friday 9 September 2011

4
Komen

Bila Dia Menjauh, Bila Dia Mengelak





erm.. kali nie nak post satu entry yang aku minat sekali.. (faham tak? aser cam berbelit jer ayat aku tu).
entry nie aku ambil dari blog akuislam.com. memandangkan aku xpandai lagi nk letak link (malunya aser..pengakuan trlalu murni tu bg seorang blogger..) aku just letak credit to akuislam.com jer la erk.. 


''kadang2... 
bila dia menolak, 
bila dia menjauh.. 
bila dia mengelak..


bukan sebab dia membenci kamu..
bukan jugak kerana kamu seorang yang bertepuk sebelah tangan.. 
bukan kerana cuma kamu seorang yang merasakan segala hal tu.


kerana dia tahu,
dan kerana dia sedar jugak yang ini bukan caranya..
ini bukan masanya walaupun dia punya rasa yang sama macam engkau rasa..
dia melakukan itu kerana dia tak mahu ''merosakkan'' kamu...
kerana dia tak mahu kamu terfitnah kerana dirinya.
fahamilah dia....dan maafkanlah dia..''


ha... faham tak? erm...aku rasa dia mengelak mungkin sebab dia takut kalau2 cinta yang hadir dalam hati dia itu mengundang kemurkaan Allah..dia mengelak bukan kerana dia membencinya tapi kerana untuk menjaga kesucian cinta demi mengharapkan cintanya itu hadir bersama redha allah.. cinta yang membawa dia dan orang yang mencintainya ke syurga.. 


mungkin bagi dia... dan bagi seseorang tu... (kawan aku yang paling aku respect)
dia hanya mencintai seseorang tu dgn 4 CUKUP.. apa 4 cukup tu... (usap2 dagu nak tahu..heheehe)


1: cukup cintai dia dari kejauhan
2: cukup untuk mencintai dia dalam diam
3: cukup untuk mencintai dia dengan kesederhanaan

4: cukup untuk mencintai dia dengan keikhlasan....

hanya satu tujuannya..... untuk mengharapkan kemanisan mardotillah... keredhaan Allah yang diimpikan bagi membina mahligai cinta.. Ya allah... aku hanya mengharapkan yang terbaik bagi orang yang aku sayang nie... semoga cintanya pada si dia sampai dihati orang yang dicintainya melalui cintaMu... 



dan aku pun mengharapkan cinta yang ada dalam hati aku nie diredhaiNya.... (muka penuh dengan pengharapan nie...) 


Ikhlas dari hati:

4 budak suka membebel :

  1. haahaha...pernah bce dlm akuislam.com....
    nice post la sbb ingtkn blik dri yg terlupa ni.....yeay..1st komen...adakah 1st vsitor jga??..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. tak tahu....hahahaa... xsalahkan sal ingtkan balik kawan sal tntg post nie..hehee

    ReplyDelete
  3. ayt yg cool..but ianya gak membt sya lbih fhm.."knape se2owg 2 p'gi mningglkn kta dgn tnpa alsn???"..mybe alsnya sma dgn ap yg d'tulis kt ats...

    ReplyDelete
  4. mmng xslah...sbb mnusiakn pelupa...:)

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template