Saturday 10 September 2011

3
Komen

Aku Rindu Dengan Kisah Kita





bila aku nak wat entry nie, aku fikir banyak kali gak.. takut kalau2 ada yang terasa... atau fikir yang aku nie ntah pape.. (jahat dan sebagainya) atau pun, fikir yang aku tak patut wat camtu... so what? kalau aku pendamkan jer... aku tak kan bertahan..


nie sedikit sebanyak tentang aku dalam dua tiga bulan kebelakangan nie (padahal dulu aku tak macam nie pon)


-sensitif (beware)
-mudah terasa hati (yes, it's me)
-jangan wat aku menyayangi korang, even as a friend (for my sake, please don't! )
-jangan wat aku sayang dan jangan berkawan terlalu rapat dengan aku 
(because i don't wan't to lose you! )
-mudah cemburu (that's why don't make me fall in love with you)


that's my bad attitude.. and please don't make me get hurt..
my good side.. i can't see my good side at all...


naper aku tulis entry camnie..? sebab aku terluka..jealous.. kecewa... sedih... rindu... and those feelings, gonna make me cry.. (serious nie...buat aku menangis, dan aku tak nak perasaan nie..sebab nie bukan diri aku) 


dan bila aku tulis entry nie pon, serious aku cakap mata aku dah bergenang ngan air mata tapi... aku tak nak menangis derr... tak nak...dan aku tak nak pendamkan lagi apa yang aku rasa selama nie...


aku ada berkawan baik dengan dua tiga orang nie (lelaki) and believe me or not, aku cemburu dengan mereka.. (mula da...korang mesti fikir entah pape ngan perempuan nie) dulu korang selalu mesej aku, telefon even kat YM, FACEBOOK.. korang akan tegur aku.. tapi sekarang.... dua tiga menjak nie, korang macam pulaukan aku.. mesej dah jarang, tegur kat ym..jangan harap.. kat facebook.. dulu korang selalu tegur aku tp sekarang korang macam dah tak sedar dengan kewujudan aku. bila aku mesej, korang lambat2 jer reply kadang2 kalau balas pon, macam xder mood jer. (mujur korang nak balas pun mujur, mesti korang fikir camtu kan) kalau aku mesej, korang lambat balas..k, fine. mugkin korang sibuk.. aku akan faham. tapi bila aku tengok wall korang... berderet ja komen korang ngan kawan perempuan korang yang lain tapi mesej aku, korang biarkan xberbalas.. kdg2 berminggu2 korang tak berhubung dengan aku.. dan kehadiran aku, macam tak wujud..kenapa hah korang... (sedih sebab tertanya2) sebab tu orang len cakap, lelaki takkan dapat jadi kawan baik kita...


dulu korang tak macam nie... aku ada wat salah ker? korang yang berubah atau aku yang dah berubah sebenarnya. aku pon tak nak jadi stalker!! that's not my real self! aku tak nak....tak nak jadi camtu.. 
kalau hal nie terjadi pada korang.. seseorang yang rapat dengan korang, buat endah tak endah dengan korang, tak mesej korang even mesej tanya khabar, mesti korang terfikir, apa salah korangkan... korang tak rasa apa yang aku rasa.. for my sake, beritahu apa salah aku sebenarnya.. bila aku dah iktiraf korang dalam hidup aku.. aku akan sayangkan korang. tak kisahlah laki atau perempuan...


dan maaflah... kalau aku plak yang jadi dingin dengan korang. dulu aku jer yang mesej korang dulu, sekarang.... aku dah tak nak mesej dah..biarlah.... aku je kot yang bodoh sebab cuba nak pertahankan persahabatan kita... korang nak rapat dengan sapa.. tu hak korang..aku sedar tu... pernah aku luahkan masalah aku nie pada seseorang and he said:


'' nak tahu tak kenapa sal ada perasaan camtu (jealous), sebab sal takut dengan kehilangan..."


ya allah... baru aku sedar, kenapa aku cemburu..kecewa.. sakit hati... sebab aku takut...takut kehilangan korang.. orang yang aku sayang... aku tak nak kehilangan sesapa lagi... tolonglah... aku merayu.. aku tak nak hilang sesapa lagi tambah2 orang yang aku dah iktiraf...


aku post entry camnie pon..sebab aku rindu dengan kisah kita yang dulu..... semua terbayang dalam fikiran aku.. kenangan antara kita dan yang paling wat aku sedih, sebab aku sedar.. kenangan tu tak akan pernah berulang... bagi korang.. entry nie entah paper.. dan aku..perasaan aku nie korang malas nak fikir, wat semak kepala korang je kan.. tapi bagi aku... korang sebahagian dari kenangan aku...


ok lah... aku mengalah... korang dengan cara korang..aku dengan cara aku. maaf.. sebab aku banyak menyusahkan korang.. dan jangan tanya kenapa aku dingin dengan korang... 
biarlah aku undur diri... aku benci dengan perasaan yang aku ada nie.. demi allah..aku memang benci.. 
janji2 yang korang wat.. aku akan lupakan.. (aku yakin korang pon dah lama lupa dengan janji2 yang korang dah wat tu) sebab aku tahu... promise like a pie crust..


cuma...aku rindu dengan kisah kita...


 kata hati;


3 budak suka membebel :

  1. nsihat kwn awk 2 mnkin bbtol..sbb mnkin dia pon ade prasaan yg sme...mnkin dia prnah hilang sum1 thats he/her love as friends or as special sum1...mnkin dia bgi nsihat sbb xnk org jdi mcm dia..:)

    ReplyDelete
  2. aih.. saya pernah rasa macam ni dulu..
    tapi akhirnya saya sedar..
    setiap yang datang akan pergi..
    sebab itu lumrah..
    sakit memang sakit..
    sebab mereka2 ada dalam hati kita kan??
    ngee
    sabar la.. sabar itu cantik...

    ReplyDelete
  3. sabar dah..... cuma terasa janggal bila fikir yag nama kita tak der dalam hati diorang buat sementara

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template