Wednesday 4 July 2012

3
Komen

mata yang terlelap

Assalamualaikum...


hai... since 1 julai, memang aku sibuk sangat2.. stress dengan result, pointer jatuh sangat2 sem 4..(first time jatuh kedebummm gitu) subjek sem 5 semua 3 jam kredit..


i called my mom.. she said..


''tu laa..jangan selalu ingat yang kita nie akan selalu berada kat atas, satu hari, lambat laun kita akan rasa jugak berada kat bawah.. jangan putus asa.. selalu berdoa pada Allah, walaupon berkali2 kita lupa kat DIA, tapi DIA tak penah lupa kat kita.. untuk anak2 mak, mak tak penah sekali pon berhenti berdoa untuk kejayaan anak2. sudah2lah menangisnya.. sem nie, buat yang terbaik..mak hidup lagi ker atau dah xder nanti, doa dan restu mak akan selalu ada untuk anak2''


sebak hati aku der...






badan aku plak semakin hari semakin lemah..penat tak terkira.. kurang tidur mungkin. teringat aku kejadian pagi tadi, lepas mandi, siap2 nak pergi kelas, kepala aku macam nak meletup..pening tak terkira. mungkin perut aku kosong. pergi breakfast jap. member serumah aku buat nasi goreng. lepas makan.. mata aku tak boleh buka langsung..i got headache.. terus aku tak bangun2 sampai tengahari.


dalam kelas petang tadi, mata aku asyik memberat jer... banyak syaitan nie bergayut kat bulu mata..haha pastu masa dinner tadi pon, boleh plak aku terlelap time suap nasi..hahaha adei, parah bebenau.. Dinner tadi dimasak oleh nour asma... :D (iklan sat)


aku teringat kata2 nazih Alwan, lebih kurang camnie la dia kata.. ''sanggup ker Sal tunggu orang yang sal tak maafkan tu kat Akhirat''


dalam kepenatan camnie, aku terfikir kata2 dia.. serious, kalau aku mati dalam keadaan aku tak maafkan orang.. lama jugak aku kena tunggu orang tu datang minta maaf ngan aku di akhirat.. takperlah... manalah tau kot2 mata yang hampir terlelap malam nie tak dapat bukak2 lagi lepas nie... aku maafkan semua kesalahan korang kat aku..dan aku nak minta maaf kalau aku ada terbuat salah kat korang..


kelmarin merupakan sejarah, untuk dikenang dan dijadikan pengalaman.. hari nie, pengalaman yang terus dikutip tanpa ada sempadan..esok, masa depan.. belum tentu kita akan hidup untuk esok dan menggapai masa depan.. esok ada tapi kita belum tentu ada untuk esok.

3 budak suka membebel :

  1. ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara..

    ReplyDelete
  2. result sy masa sem 1 dah teruk... sem 2 ni tak tahu lah mcm mane nti...

    mmg btl, kita kena maafkan org lain... lebih baik... berkat hidup...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/giveaway-contest-gila-buasir-otak-watak.html

    ReplyDelete
  3. join sini jom....

    http://www.dear-lyana.co.cc/

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template