Tuesday 13 December 2011

0
Komen

Dalam Diam

Assalamualaikum kepada pelawat Kebun Epal

Kadang2 lain orang lain perangai.. nah bukan kadang2 lah...hakikat insan yang bergelar manusia. memang macam tu. macam aku sendiri, dulu aku nie terlalu panas baran. apa yang aku rasa tak puas hati, aku tak cakap banyak terus tangan kaki aku semua naik kat orang yang buat aku tak puas hati tu (siot ja.. nampak sangat aku nie panas baran kan? ) aku nie jenis kaki pukul.. tambah2 lagi aku nie dulu bekas tomboi.. (mengeluh) tapi tu dulu... sebelum aku masuk kolej islam. bila dah masuk kolej islam nie, Alhamdulillah.. berkat restu arwah ayah, mak yang nak sangat2 tengok aku berubah dan hantar aku masuk kolej nie (even dulu aku memberontak sebenarnya nak masuk kolej camnie) dari segi pemakaian aku, cara aku kawal panas baran aku even tak sepenuhnya terkawal at last aku dah berubah sikit demi sikit..


cuma bila aku dah berubah jadi perempuan balik nie, aku cepat terasa hati walaupun hal tu simple matter jer. kadang2 terkeluar perkataan shit, WTH, sial and ect kat org lain, aku minta maaf sangat2.. aku sebenarnya tak sedar apa yang aku ucapkan tu sebenarnya.. (kurang ajar?) ya..ya.. aku tahu tu kurang ajar, tak sesuai dengan peribadi sebagai seorang pelajar Islam.. tapi sebelum judge aku, kenalilah aku dulu.. berubah jadi baik bukan sekelip mata jer bhai.. aku takut bila aku berubah sekelip mata, aku akan kembali cam perangai aku dulu. sekarang aku bermula dari bawah, aku dah tak pukul orang dah.. tak cakap kasar2.. aurat aku dah terjaga lagi baik dari dulu.. perkataan tak elok pon dah banyak dah aku tak sebut sekarang (cuma shit jer tak boleh nak buang lagi dan tengah usaha dah nie tak nak sebut perkataan camtu) beri masa pada aku... untuk berubah jadi lagi baik..


semalam pon disebabkan emosi, aku dah sakitkan hati orang yang aku sayang.. sorry maisa... i'm really sorry. listen to me, i'm sorry for what i've done before you know the reason why i did it, though and yet i messed it all up and we all make mistakes. i'm truly sorry when i'm giving back my ring to you, i know i have hurt you by doing that, (our forever love's ring) i had no idea what i was getting myself into it. i'm totally tired and stressful last night.  forgive me for my mistakes. I'm still a big sister learning, the responsibility of being an adult.. i wan't it back... i know i made u sad, i know i broke your heart, i wish my shameful action (tindakan serah balik cincin tu) do not cause us part.. i really love you..with all my heart, i wan't to tell you that i do love you...so much.





Aku pon tak tahu la kenapa aku nie cepat betul sensitif.. tak kan pembawakan budak kot?? (okey, statement tu memang nak minta penampar jep aku nie) mana lah tahu kak ipar aku nak pregnant lagi ke dan aku plak kena morning sickness, tu yang sensitif memanjang jep.. mudah menangis, cepat marah, mudah terasa.. perempuan..perempuan.. perangai perempuanlah aku tak boleh nak faham..


dibebel oleh;


0 budak suka membebel :

Post a Comment

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template