Thursday 23 August 2012

2
Komen

Ego atau bodoh

Assalamualaikum...

hai hai dan hai kepada readers sekalian. amat2lah mendukacitakan, sejak berhari raya nie, aku jarang update blog.. ngehngehngeh (gelak orang tua yang tak cukup gigi)

selepas sebulan perut nie berehat, start bulan syawal, berkerja terlebih kuat plak dah..result dia: ubat, minyak angin, ubat, minyak angin..muntah..tido... tido muntah... :P

okay...jom kembali kepada tajuk. kali nie monolog ego atau bodoh..

''arghhh!! aku rasa tension dengan hal nie! tension sangat2 dowh. Aku tahu dia cuma nak main2kan perasaan aku. aku tahu dia cuma nak hilangkan boring dia. aku tahu dia cuma nak jadikan aku tempat dia lupakan cinta pertama dia tapi..... kenapa aku sanggup terima cabaran nie, cabaran untuk bermain dalam game perasaan yang diciptakan oleh dia?? kenapa??

adakah disebabkan ego aku.. atau disebabkan aku memang bodoh?

Aku tahu dia cuma nak permainkan aku...aku tahu tu.. Aku tahu lelaki zaman sekarang semua sama.. walaupon tak semua... argh, mungkin separuh daripada mereka yang berperangai camtu tapi still takkan mengubah hakikat dalam diari hidup aku yang lelaki berperangai camtu!

aku tahu, aku akan lebih banyak menderita nanti tapi aku still berdegil nak bantu dia laksanakan misi dia dalam diam.

suka bagi harapan sedangkan dalam hati langsung tak der rasa sekelumit rasa cinta apatah lagi sayang! walaupon aku masih mengetahuinya, tapi kenapa aku tetap cuba untuk bertahan?? ego atau sememangnya aku nie bodoh??

berada bersama dengannya, ketawa dia, senyum dia... semuanya membuat hati aku berdebar2.. walaupon aku tahu, perasaan inilah yang akan membuat aku menderita dan menangis.. tapi still lagi aku masih ingin mencuba untuk mencintai..arghh... apakah betol aku ego atau nie semua disebabkan kebodohan aku.

aku tahu... aku akan sayangkan dia... dan aku mengerti risiko yang akan berlaku. orang kata, cinta pertama sukar hendak dilupakan... kalau sidia tetiba kembali pada pangkuan dia, tidak mustahil dia akan menolak sedangkan hatinya masih sayang, cinta dan rindu pada yang pertama... maka aku?? akan menderita... aku tahu itu semua tapi aku still nak bertahan..

apakah ini keegoan aku untuk endahkan segala kebenaran atau aku sedang memperbodohkan diri sendiri..?

treat me like a queen, then i'll treat you like a king. treat me like a game, i'll show you how it's played

okay, habis sudah monolog dari LELA MANJASARI (watak dalam cerpen yang tengah aku siapkan..)

nie salah satu monolog atau pape jer la yang korang panggil yang ada dalam karya lela manjasari... hehehe

k, selamat menyambut bulan syawal.. dan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir sekiranya ada terkasar terpukul dan maaf batin andai terguris hati..

btw, umur teman dah 21 plus plus tapi still dapat duit raya 2 ratus lebih..ngehngehngeh

rezeki time raya, xkan nak tolak plak kan... :P



2 budak suka membebel :

  1. selamat berkarya...moga baik semuanya...jaga diri selalu ya!

    komen dari hati buat terakhir kali...mungkin :')

    ReplyDelete

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template