Sunday 14 August 2011

0
Komen

RAYA MAKIN DEKAT

pejam celik pejam celik... raya dah nak hampir tiba..ramadhan makin meninggalkan kita. syawal pula makin menjelma. terasa sebak dihati aku nie.. entahla...ramadhan kali nie... rasa kosong. brdosakah aku bila terasa camtu?

aku tak nak la tulis ayat yang sedih2 ja... umur aku pon belum tentu panjang. belum tentu aku dapat lagi merasai ramadhan yang akan datang. aku macam dah biarkan ramadhan berlalu pergi tanpa aku sedari camtu ja....

berdosanya aku...

kalaulah aku ditakdirkan utk pergi...berapa byk dosa yg aku bawak...brpa byk pahala yg aku pikul? ya allah..... 

kat mana lah tempat aku nanti....=(

org lain mgkin sibuk cakap.. nak makan apa erk raya nanti, nak beli baju warna apa eh... berapa pasang baju aku nak nie... alamak... biskut raya xbuat lagi... bla bla bla.....

aku pon teringin nk cakap camtu...tp bila fikir ramadhan brlalu camnie ja buat aku... aku tak sampai hati. kenapa aku xsibuk kejar malam lailatulqadar... xbertadarus sampai habis 30 juz... kenapa kena sibuk2 pasal persiapan nak raya... kenapa tak sibukkan diri nk wat persiapan utk bawak pergi jumpa allah?

kalau aku xder... kat mana lah tempat aku nanti.. aku nak jumpa ayah.. aku nk tolong ayah.. kalau macam nie jer aku... camna aku nak tolong ayah... nak tolong diri sendiri..

raya makin dekat.... puasa nak berlalu dah... dah la...puasa tu setahun sekali jer...tapi raya dua kali.... 

ya allah.... layak ker aku nak cakap pasal hari kemenangan (raya) sedangkan aku dah tewas masa dalam bulan ujian (puasa)?

ampunkan dosa aku ya allah...

0 budak suka membebel :

Post a Comment

tamao membebel sekali ker?

 
Miss Red Apple's Diary Blogger Template by Ipietoon Blogger Template